Tyto alba nejsou žádným uměleckým dílem, ba ani pokus o něco takového. Jen dokazují, že člověk má rád přírodu a poznání a když není líný cestuje: pěšky, na kole, autem, vlakem... Čímkoliv. A pomocí foťáku dokumentuje své putování, své pocity. Zaznamenává okamžiky strávené ,,venku,, a pak díky těmto snímkům je schopen se na ta místa kdykoliv vrátit. Pro ostatní pak nechť jsou inspirací anebo připomínkou míst, kde již byli sami. Zdeněk

Sleva 35 % na
všechno
-35 % s kódem

Fotoknihy, pexesa, plakáty... právě teď se slevou!
Kód: DenFotografie

Sleva 35 % na<br>všechno
Naše sobotní výletování bylo totožné jako měl minulou sobotu Igor, až na to, že jsme se vraceli přes Růžohorky a Portášky do Velké Úpy po svých. I počasí jsme měli podobné, neb se nám začalo odpoledne smrákávat a výhledy se rapidně zhoršovaly. Dokonce večer již začalo pršet a nepřestalo ani v neděli dopoledne a tak jsme náš nedělní výšlap vypustili a v poledne vyrazili k domovu. Sobotní trasa měla 18,5 km
  • 6.9.2015
  • 1 105 zobrazení
Tento víkend jsme odjeli s Hankou na chatu ve Velké Úpě a ač jsme nabízeli partě, nikdo se nepřidal. Cestou jsme se zastavili nedaleko Trutnova, kde je přírodní park Hrádeček a kde míval svou chalupu disident a pozdější první prezident postkomunistické doby Václav Havel
  • září 2015
Moderní replika keltského hradiště na Semíně nás vyhnala na návštěvu Českého Ráje. I do Ráje jsme dlouho nezavítali a tak využíváme blízkost i nejisté počasí a vyrážíme. Počasí se umoudřilo a nakonec z toho byl příjemný, jen 11 km dlouhý šmajd
  • 2.9.2018
  • červenec 2007
Údolí Hadí řeky je oblast několika bývalých trampských osad, dnes chatových osad, při říčce Kocábě za Novým Knínem až po její ústí do Vltavy ve Štěchovicích. Počasí dnes k nám nebylo pohostinné, neboť foukal velmi nepříjemný studený vítr, jakoby se teprve přihlásili Ledoví muži... I tak vcelku dobrá procházka místy, kde vznikaly legendární osady trampů. celková délka 20 km
  • 15.5.2016
Po takřka dvou letech se vracíme do Svatojánských proudů, malebné části Vltavy mezi Slapy a Štěchovicemi. Potkáváme se zde nejen s boleslavskou partou, ale i s organizovaným pochodem těmito místy. Kopírujeme pochod, jež jsme šli před lety, ale v opačném směru. I přes výhrůžky předpovědi počasí na dešťové přeháňky se žádné nekonaly a tak 16,5 km okruh byl příjemnou procházkou stejně tak příjemnými místy
Jarní slunečný den se opakoval i v neděli a zastihl nás na severu opět s boleslavskou partou. Vodopády Černé Desné slibovaly, že jarní tání jim dodá patřičné množství vody, a taky nezklamaly. Zastávkou na přehradní nádrži Souš a později na Hvězdě s rozhlednou Štěpánkou se jen potvrdilo dobré rozhodnutí ve volbě této 19,5 km dlouhé trasy
  • červenec 2012
Poslední den v záři jsem vyrazil na návštěvu za Pavlem do jeho nového domova a cestou jsem se zastavil v Českém Dubu na 20-ti km okruh po okolí. Počasí polojasné
  • 30.9.2015
Dva týdny po sobě mi pracovní směny neumožňují vyrazit na výlet v sobotu a tak jen nedělní šmajdání. Počasí nebylo moc vlídné, zrovna tak jako předpověď. Zvolili jsme návštěvu dlouho plánovaného Blaníku a přidali jsme zastavení ve Vlašimi ve zdejším zámku, lépe řečeno v jeho rozsáhlém a pěkném parku. Celkově jsme šmajdli 15,5 km
Po 14-ti denním půstu, zapříčiněným pracovními povinnostmi, jsme vyrazili s Hankou do Jablonného v Podještědí a v jeho okolí absolvovali 19-ti km okruh za pěkného slunečného počasí
  • 19.9.2015
Jak už jsem naznačil minule, i tuto sobotu pro pracovní povinnosti vyrážíme jen odpoledne na poznávací okruh z Plaňan do jeho okolí. Kvůli špatné předpovědi počasí beru s sebou starýho Lumixe. Dobře jsem udělal, protože jsme část 14-ti km trasy šli v dešti. Nakonec to byl jediný náš víkendový výlet. Důvod? V noci nás překvapila nějaká trávicí nepříjemnost, kdy jsme si podávali kliku od WC a tak plánovaný výlet ku hradu Okoři byl stornován...
V neděli jsme se vrátili na Sněžku, ale už ne po svých, abychom odtud uskutečnili naší druhou plánovanou štreku. Autobusem jsme se přemístili do Pece, přešli na lanovku a s ní vyjeli na Sněžku. S touto nedávno nově otevřenou lanovkou z nás ještě nikdo nejel a tak jsme si ji chtěli odzkoušet. Túra ze Sněžky byla vedena přes Obří sedlo k Luční boudě, dál kolem Výrovky na Rozcestí, přes Liščí horu kolem několika bud, o kterých se zmíním v albu do údolí Javořího potoka k Vlašským boudám a odtud finálovka Vavřincovým dolem až k chalupě. Počasí zprvu sluníčkové se zatáhlo a foukal místy, hlavně nahoře, dosti silný vítr. Délka trasy 20,5 km
nedělní výlet byl veden s přáteli z Bolky do nejzápadnější oblasti Lužických hor u České Kamenice. Chladné větrné počasí s občasnými sněhánkami, které nás ale jako zázrakem obcházely, nás zastihlo na 20-ti km trase přes Zlatý vrch, Studenec a pár zajímavostí v blízkosti České Kamenice
Už si zvykám, že musím dost často v sobotu zrušit výlet ve prospěch odpočinku z důvodu pracovního zatížení. Pak příjde jen nějaká procházka v "domácím prostředí". Ne jinak tomu bylo nyní po noční. Při posledním monitorování kulturních památek v Českém Brodě jsem posléze zjistil, že mi v seznamu nafocených chybí kaple sv. Gotharda a jelikož nebyla adresně popsána, nevěděl jsem kde se nalezá a jestli vůbec. Při dnešní procházce do okolí Českého Brodu jsem na ni čistě náhodou narazil. Byla v místě, původně zarostlém, a její stav...? Však uvidíte. 10,5 km šmajd nás zavedl do Přistoupimi ke zdejším památkám
Konečně jsme se dostali v říjnu taky ven. Nedělní výlet jsme naplánovali do Máchova kraje, a to hned na dvě místa. První krátké zastavení bylo přímo nedaleko Máchova jezera s výstupem na Borný. Poté jsme přejeli do Hradčan a odtud po pravé straně od Ploučnice vzali směr přes les do Brenný a odtud zpět po druhé straně. Počasí báječné, slunečné. Lesy plné houbařů, všechny sjezdy do lesa nekompromisně ucpána parkujícími houbaři. I my jsme domů přivezli pořádnou hromadu hub, ač jsme je sbírali jen z cesty. Délka dnešní procházky takřka rovinové byla 23 km
Nedělní výlet nebyl náročný na terén, ale 24 km našlapaných po převážně tvrdých cestách se trochu podepsal na nohou. Slunce, topící se v lehkých mracích, nás zastihlo na trase z Tuchoměřic do Kralup nad Vltavou se zastávkami na hradě Okoři a starém slovanském hradišti Budeč
V sobotu jsme se z Chalupy přesunuli autobusem na Pomezní boudy a odtud se jali zdolat Sněžku s pokračováním přes Růžohorky, Portášky až do Temného dola a návrat do Velké Úpy na chalupu. 18-ti km trasa za pěkného slunečného počasí, ale se studeným větrem ve vrcholových partiích
Opět jsem byl po noční a tak jsme vyrazili jen na odpolední procházku za Český Brod. Ta nás zavedla mimo jiné taky k tvrzi Tuchoraz. Jelikož byl čas pálení čarodějnic, zastavili jsme se cestou u Hančinýho táty a na zahradě opekly buřtíky. Den byl jak vymalovaný a 13 km příjemných...
  • 30.4.2016
  • 28.12.2015
Po cykloturistice na Třeboňsku jsme se potřebovali "srovnat" někde v kopcích a tak padla volba na moje oblíbený Jizerský hory. Tak jako už několikrát, necháváme auto u kostela v Josefovým Dole a pak už jen hurá na hřebeny. 20-ti km trasa Jedlovým dolem na Černou horu a dolů pak přes Kristiánov a kolem Josefodolské přehrady zpět za podmračené oblohy
Volné pondělí a příslib pěkného dne mne vyhnal po víkendovém deštivém půstu ven. Chtěl jsem původně jen do Českého Ráje, ale nakonec z toho byl Klíč a jeho poznání po neznačenkách. Počasí opravdu vyšlo, bylo slunečné a okruh měřil jen 6,5 km, ale velmi náročným terénem
  • 16.11.2015
Krajinou Rudolfa II. - tj. společný projekt tří měst (Lysá nad Labem, Benátky nad Jizerou a Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi) – naučná stezka, která představuje Rudolfa II. z poněkud méně známého úhlu pohledu jako milovníka zahrad, lesů a lovů. Na stezce půjdete po stopách nejen samotného císaře, ale i jeho předchůdců a následovníků, kteří svými počiny dotvářeli krajinu mezi Labem a Jizerou. My jsme si vybrali část mezi Starou Boleslaví a Hlavencem. Příjemná 15-ti km procházka hvozdy na prahu léta, i když v blízkosti hlučící nedaleké dálnice D10 na Liberec, byla rozlučkovým šmajdem naší velmi příjemné týdenní dovolené
Jizerská tabule má zhruba tvar šipky ukazující k jihu podél toku řeky Jizery. Na severu sahá zhruba pod Turnov (ten ale leží už na území Jičínské pahorkatiny), na jihu téměř až k soutoku s Labem u Lázní Toušeň. Ramena šipky sahají zhruba od Mělníka na západě po Rožďalovice na východě. Celek sousedí na severozápadě s Ralskou pahorkatinou, na východě s Jičínskou pahorkatinou, na jihu se Středolabskou tabulí a na západě krátce s Dolnooharskou tabulí. Já jsem si vybral úsek od Debře po Bakov nad Jizerou a šmajdnul jsem 16,5 km za podmračené oblohy