2021.10.29.- Prodloužený víkend na Šumavě - Medvědí stezka

Dnes jsem měl naplánovánu trasu z Nového údolí na Třístoličník a přes Plechý zpátky. Jenže jsme tu měli být původně na prodloužený víkend o měsíc dříve a tak se stalo, že Trojmezná cesta z Nového údolí kolem Špičáku je od 1. října zavřená z důvodu hájení zvěře. Okamžitě využívám druhou trasu, tzv. Medvědí stezku. a ve výsledku zjišťuji, že je stejně dlouhá jako ta neuskutečněná. Z Jelení, kam nás stezka zavedla, učiníme několik zacházek a kilometry přibývají. Dokonce nepoužijeme ani vlak k přejetí do sousední zastávky Osečná, odkud stezka vychází. Při míjení této zastávky zrovna motoráček přivezl z opačné strany nemálo turistů, kteří se vydali naším směrem. Byla mezi nimi i partička asi osmi lidí, kteří si ale spletli náučnou stezku šumavskými hvozdy s fanděním na sportovních kolbištích. Jejich nepřetržité halasení dospělo až do fáze u viklanu, kde se chtěli nafotit a strkali mi přístroj do ruky, že jsem jim řekl, že na ně seru, že se chovají jako hovada a jejich hlučnost je nepatřičná. Prohlásili něco o nervozitě a rychle se vzdálili. Ještě jednou jsme je předešli u jezírka, ale kromě narážek už byl klid. V Jelení si dáme pivčo a k tomu netradiční, ale za to výborný, borůvkový koláč. Poté se s modrou TZ přidáme k Schwarzenberskému kanálu a dojdeme k Rosenauerově kapli. Odtud pak vystoupáme ke kaskádě na Jezerním potoku a dále stoupáme do Rosenauerova lesa, kde měli být vrcholové skalky, ale už jsou zarostlé. Zkratkou se vracíme na cyklostezku zvanou Travnatá, ale postavila se nám do cesty I. zóna NP, doslova neprůchodný prales, a tak se stejně musíme kus cesty vrátit zpět. Pak už to je jen o chůzi. Nejprve kolem nocoviště pod Plešným jezerem (jsou zde dokonce dvě hajzlbuňky, ale přeplněné a páchnoucví na dálku) k Říjišti, kde fungoval kiosek, ale nebylo si už kam sednout. Údolím Koňského potoka se nejdříve dostaneme k aquaduktu a posléze až k Jezernímu potoku, který teče souběžně se silnicí z Jelení do Nové Pece. Provázelo nás nádherné podzimní počasí s blankytnou oblohou