2019.12.01.- Severozápadní výběžek Svitavské pahorkatiny - Nové Hrady a Litomyšl

Zvonil budík, bylo ráno, v hlavě mé byl kámen snad a pod ním tma.
Když jsem snídal džbánek piva, ještě zdálo se, že divnou příchuť má.
Když jsem spláchl chladnou vodou z očí sny a z tváře závoj šedivý,
řek mi pouhý pohled z okna ven, že nedělní je den a lenivý."

To jsme si nezazpívali a kromě toho, že je neděle, nic z toho není pravda. Že jsme z postele nevyskočili křepce nemá na svědomí večerní okolnosti, ale prošlá záruční lhůta data našeho narození. Po snídani se jdeme proluftovat dolů do Nových Hradů. Zámek je sice zavřený, ale nevadí, stejně bychom dovnitř nešli. Zastavíme se u obory vysoké zvěře a přes kopec (Kamenec) přejdeme do chatovky Roudná a po hraně PR Maštale se vrátíme k chatě. Po obědě se zabalíme a ještě si to namíříme do Litomyšle na krátkou návštěvu. Vždyť je první adventní neděle. Teplota kolem nuly a nepříjemný větřík se podepsal nad účastí zdejších lidí a většina zůstala "zalezlá" doma v teple. I my se dlouho nezdržíme, obejdeme v rychlosti to nejdůležitější a též vyrážíme k domovu